Zpět do obchodu

Registrace

Zatajované příčiny bolestí zad 2. díl

Lidé pracují a mají bolesti zad. Dříve se ohýbali na poli a bolela je záda. Dnes spíše sedí před počítačem a bolí je záda. Nebo vykonávají činnosti, které zatím nezastane robot, konají opakovaně tytéž pohyby a bolí je záda. Proč? 

Zpomalené proudění tělních tekutin

Náš organismus je neustále v pohybu. V buňkách probíhají nad pomyšlení složité chemické děje, čile spolupracujeme s biliony našich symbiotických mikroorganismů a neustále tepe naše srdce a pohání krev, která teče složitým systémem potrubí. Prý v sobě máme tolik potrubí, že bychom s ním jeden a půlkrát omotali zeměkouli.

O proudění tepenné krve směrem k orgánům a návratu žilní krve, která se po vyčištění a okysličení v plících stává znovu tepennou krví, snad něco víme, ale existují i jiná proudění. V mezibuněčném prostoru jsou tekutiny, které přináší a odnáší buněčné suroviny a výrobky, část krve je filtrována a mění se v lymfu a k té se připojuje mezibuněčná tekutina atd … – prostě velmi složité procesy.

 

Páteř a bolesti zad

Naše páteř je velmi složitý útvar. Je to základní konstrukční složka naší kosterní soustavy a musí splnit mnoho funkcí. Proto je důležité, aby k našim obratlům doproudily potřebné látky a jiné aby se vracely zpátky. A to je v případě lymfy problém. Ona není hnána čerpadlem (srdcem), jako je hnána krev, její proudění pohání pohyb. Náš pohyb. A ten má být rozmanitý, aby zajistil proudění v celé složité potrubní síti.

Jednou z nejčastějších příčin bolestí zad u našich klientů je právě zpomalený nebo i zastavený průtok tělních tekutin a lymfy v oblasti zad a páteře. K obratlům se tak nedostane správná výživa, lymfa neodnese buněčný odpad a bolesti zad jsou na světě.

 

Řešení proudění tělních tekutin

Nejjednodušším způsobem, jak dostat výživu až k obratlům a zbavit se tak bolestí zad je rozproudit tělní tekutiny a lymfu. Nejlépe je rozproudíme pohybem. Základem je rozmanitý pohyb, nemusí být zátěžový ani rychlý, ale je důležité pohnout pokud možno každým svalem a kloubem.

Zkrátka i když sedíte na židli a hledíte na obrazovku, snažte se pohybovat – nemusí to být moc, ale nezůstávejte strnulí. Pokud zvolíte chůzi, nemusí být rychlá, ale měli byste chodit několikrát denně po alespoň 5 minutách. Stačí chůze na autobusovou zastávku o 2 zastávky dál než chodíte teď. Chůze je pro nás úplně přirozený pohyb a naše tělo je na něj dokonale přizpůsobeno. Po miliony let se člověk pohybuje chůzí a jako u každého pohybu i u chůze platí, že se organizmus chová co nejefektivněji.

Tedy tak, aby pohyb naše tělo co nejméně namáhal a unavoval. Důvod je zřejmý – abychom se mohli pohybovat co nejdéle, jak v horizontu jednodenního výletu, tak celého života. Pro tyto účely máme k dispozici dokonalý nástroj, lidské chodidlo. Mozek díky informacím od něj dokáže lépe nastavit celý pohybový aparát a přizpůsobit styl pohybu tak, abychom tělo zbytečně nezatěžovali.

Nebo můžete vyzkoušet jiný jednoduchý pohyb, například pomyslné šlapání do pedálů v lehu na zádeh, deset dřepů, prolézt celý byt po všech čtyřech. Nebo si můžete hrát s vnoučaty na kukačku a “vyskakovat” z hodin. Je lepší pohybovat se několikrát denně šetrně, než se 1x denně ničit intenzivním cvičením.

 

Spina - páteřUrychlení proudění

A s rozprouděním tělních tekutin nám samozřejmě může pomoci i příroda. Ukázala nám, jak upravit určité byliny tak, aby lymfu i tělní tekutiny rozproudily velmi dobře. Z bylin jsme připravili speciální bylinný extrakt a na trhu ho najdete pod názvem Spina. Více informací o Spině zjistíte zde.

 

 

V případě jakýchkoliv dotazů mne můžete kontaktovat.

Libor Bednařík
www.viae.cz

Zpět do obchodu

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení